Pornește download-ul Ghidului și apoi citește povestea de mai jos.
De ceva vreme prieteni și cunoscuți mă bat la cap să scot ceva, un pdf, o carte, un audio book legat de vânzări, domeniul în care am, har domnului, experiență consistentă. Să tot fie vreo 12 ani în total. Am ezitat pentru că greu îmi găsesc inspirația să scriu și pentru că nu văd ce aș putea eu aduce nou pe zona asta, zona pe care e plin net-ul de informație. Am zis că hai, că n-o fi foc.
Nu a fost ușor să mă mobilizez să scriu dar când m-am apucat de treabă cred că durat maxim 8 ore în două reprize pentru un prim draft, plin de greșeli de typing. Încă vreo doua-trei ore mi-a luat să corectez textul și să îi dau o formă civilizată.
M-am prins apoi că nu mă chiar pricep la aranjat textele în pagină nici măcar la nivelul gustului meu. Am încercat diverse progrămașe și versiuni trial de Microsoft Publisher sau Adobe InDesign în butoanele cărora mi-am prins degetele. Am revenit la sfântul Power Point și am petrecut vreo 60 de ore aranjând textul în noul format și căutând poze și grafice prin care să ilustrez cât mai bine ‘creația’.
Colaboratorul meu de pe marketing, Alin Faragau, de la Growth Media, a facut aranjarea finală și acordul culorilor căci eu încărcasem excesiv documentul de fotografii și culoare. Am fost mulțumit de rezultat și am și primit feedback-uri bune de la cunoscuți.
În final l-am exportat în pdf și l-am făcut accesibil printr-un link rapid. Au fost peste 100 de descărcări în 4-5 zile dar puțin feedback. Așa că m-am hotărât să las aici un link permanent https://salessquad.ro/ghid/ contra rugăminții de a-mi lăsa un comment chiar și expeditiv sub articol sau direct pe mail: florin@salessquad.ro .
Ce am vrut cu Ghidul acesta destinat oricărui om care face vânzări și în special antreprenorilor la început de drum și freelancerilor care sunt nevoiți să facă vânzări, a fost să arăt că mă pricep la vânzări B2B, să ofer un instrument de lucru pentru cei care decid să înceapă un proces de coaching 1:1 cu mine și să culeg și feedback legat ceea ce asteaptă cei peste 3800 de oameni care mă urmăresc aici pe LinkedIn (recunosc că am dubii legate de perceperea LinkedIn ca fiind cu adevărat o rețea profesională, dar ăsta e subiect pentru o alt articol).
Ce conține ghidul?
Informație și structură, grafice și imagini sugestive legate întregul proces de vânzare B2B. Sunt informații și instrumente pe care eu le-am utilizat cu succes în cariera mea în vânzări și le utilizez și azi împreună cu clienții din programele de coaching în vânzări.
Materialul îți oferă o privire din elicopter asupra procesului. După fiecare element de structură există spații libere unde ești invitat sa completezi cu informația proprie. Dacă prcurgi tot materialul, obții in un material de lucru pentru situații reale de vânzare cu toată informația despre propriul produs sau serviciu.
Cum poate fi valorificat la maxim acest ghid?
Simplu. Parcurgând fiecare etapă, realizezi un ‘audit’ al procesului de vânzare în caz că faci deja vânzări. Altfel, doar înveți cum se face. Eu îți recomand să setezi ca și target o creștere a procentelor de conversie de la o etapă la alta de numai 10%.
După 3-6 luni poți avea supriza unei creșteri generale de 100% sau chiar 200% a vânzărilor. E cu adevărat posibil asta? Da, este foarte posibil!
Efectul creșterii de 10% în fiecare etapă de conversie adică: lărgirea bazei de date cu 10%, abordarea cu 10% a mai mulți potențiali clienți, calificarea cu 10% a mai multor clienți, cu 10% mai multe întâlniri și cu 10% mai multe oferte, ori cu 10% mai multe negocieri reușite și contracte încheiate, generează un efect în lanț, o progresie geometrică care se traduce cel puțin în dublarea vânzărilor.
Unii vor spune că nu e posibil așa ceva, alții vor spune că regula creșterii cu 10% nu se poate aplica în orice etapă de conversie din procesul de lor vânzare, și așa mai departe… Le dau dreptate și unora și altora. În primul caz, dacă nu îți propui, cel mai probabil nici nu vei reuși să obții nimic diferit. În al doilea caz, spun: Da, sunt etape în care nu se poate face creștere de 10% dar cu siguranță ai alte etape în care poți crește cu mai mult de 10, poate 20%, poate 30%. Sigur, nu deodată. E nevoie de muncă și timp. Poate mai mult de 6 luni. Având această nouă perspectivă acum, sper să fii motivat să faci câteva modelari și sa treci la treabă.
Spre finalul ghidului găsești un grafic sub formă de roată de bicicletă. Fiecărei spițe îi corespunde una din abilitățile cheie în vânzări, și te invit să te auto-evaluezi pe fiecare, pe o scară de la 1 la 10. Ce rezultă e un poligon ciudat care numai roată nu se mai poate numi, darămite să se și învârtă. Din acel punct ai două opțiuni de creștere ca om de vânzări: fie îți întărești punctele forte (primele două sau trei), fie pe cele mai slabe, adică pe ultimele trei. Aș recomanda a doua variantă pentru o echilibrare a acestor abilități cheie, altfel riști să îți devină piedici în etape mai avansate de dezvoltare a business-ului.
Cum poți parcurge un proces de dezvoltare personală și de îmbunătățire a ratelor de conversie, prefer să îți spun într-o conversație privată și mai ales, după ce ai parcurs și completat Ghidul cu informațiile tale. Nu de alta, dar eu nu vând rețete ci te invit să îți scrii propria rețetă pe care să o îmbunătățești continuu pentru a atinge succesul pe care ți-l propui.
Sunt aici pentru orice întrebare sau lămurire suplimentară. La doar un mesaj distanță. Nu uita să îmi transmiți feedback-ul indiferent de impresia pe care ți-a lasat-o ghidul. Voi fi în măsură să îmbunătățesc și să adaptez documentul pentru următorii utilizatori.
Dacă vrei să citești și alte materiale scrise de mine, te invit să vizitezi cele doua bloguri: https://salessquad.ro/blog/ și http://florinsomodi.ro/blog/.
Repun aici link-ul Descarcare Ghid de vanzari SalesSquad ca să nu fii nevoit să te întorci mai sus în text.
Pe curând!
Florin

Comments

comments